FANDOM

Zehra Salikmann
Debuut 6 November 2011
24 November 2011
Laatste 21 November 2011
25 November 2011
Reden Verdween uit de stad
Sneed zichzelf dood
Afleveringen 37-52, 55-56
Geslacht Vrouw
Werk -

Het leven van ZehraEdit

KomstEdit

Zehra Salikmann is een vriendin geworden van Aysen Baydar. Zehra vertelt dat ze ook uit Libië komt, maar al een heel aantal jaren in Nederland woont. Maar dit schijnt niet te kloppen. Ze wilt ervoor zorgen dat Aysen James Grint voor haar wint. Als Aysen dit later niet wilt doen wordt Zehra kwaad. In eerste instantie lijkt het erop dat ze gewoon Meerdijk verlaat. Maar dat was niet zo, ze keerde terug.

Wraak op AysenEdit

Met een oude bekende van de politieagent Jack, namelijk Kelsey Wilschut. Ze gebruikte haar als gijzeling om er zo voor te zorgen dat Jack Zehra niet te pakken kon krijgen en Zehra zelf gewoon haar gang kon gaan om wraak op Aysen te nemen. Ze sloot haar gijzeling op in een verlaten pand in het bos. Het lukt Kelsey toch om naar Aysen te Sms'en dat ze hulp nodig heeft. Met behulp van Lana en Leon komen ze erachter wat Zehra van plan is, en dat ze Kelsey heeft gegijzeld.

Het EindeEdit

Precies op het moment dat Zehra probeert om Kelsey te vermoorden, komt Leon binnen. Hij schiet haar in haar rug. Ze kan bijna geen stap meer zetten. Uiteindelijk pleegt ze euthanasie door zichzelf met haar scherpe mes door het midden te snijden. Zo kwam er een einde aan het leven van Zehra.

FamilieEdit